Τρίτη 5 Μαΐου 2009

17 Ι GENIUS LOCI




'Ο άνθρωπος συλλέγει τα νοήματα που δέχεται, για να δημιουργήσει, για τον εαυτό του, μια image mundi ή έναν μικρόκοσμο, που συνοψίζει τον κόσμο του'.

[Ch. Norberg-Schulz, 'Genus Loci ; towards a phenomenology of architecture']

Η εμπιστοσύνη στις ποιότητες του τόπου και στις ιδιαιτερότητες κάθε τόπου εκφράζεται μέσα από τον όρο 'genius loci'. Το genius [δαιμόνιο] προσωποποιεί και εμψυχώνει τον τόπο, τον κάνει να έχει σχεδόν θέληση... Αυτή η 'εμψύχωση' του τόπου στηρίζεται στην 'ταυτοποίηση' του ανθρώπου με το περιβάλλον του. Η ταυτοποίηση αυτή εκφράζει την προχωρημένη μορφή διαδικασιών, όπως ο 'προσανατολισμός' και ολοκληρώνεται μέσα από τις διαδικασίες απεικόνισης, συμπλήρωσης και συμβολισμού. Ο άνθρωπος οφείλει να συμβολίσει την κατανόηση της φύσης και ο συμβολισμός με τη σειρά του υποδηλώνει ότι ένα νόημα που έχει γίνει εμπειρία, 'μεταφράζεται' σε ένα άλλο μέσο.



2 σχόλια:

  1. Hello !
    I try to write in english ... Thank you to see my blog often. your blog is great, with photo very nice. the comment are very interesting.
    I can reading your article with the automatic translation of "google".
    Good continuation and thank you !
    PJ (Philippe-Jean)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. C' est vrai? Tu fais la traduction en google afin de comprendre mes commentaires?
    C' est merveilleux!
    Mille mercis Philippe-Jean!!!
    J' admire beaucoup ton blog, puisque tu as beaucoup d' intérêts; tes réflexions sont très expressives et nous laissent voir un homme hors du commun.
    Mon blog est plutôt présenté sous la forme d' un journal architectural que je tiens. J' essaie d' y decrire mes pensées sur l' architecture, même sans apparentes articulations logiques entre elles (!). Je te promis que j'écrirais plus tard des textes en français [peut-être des articles sur Iannis Xenakis ou sur Jacques Tati - j' adore ses films!]. Merci beaucoup encore une fois!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή